salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Thursday, February 17, 2011

Macam-macam

    Minggu ini aku agak sibuk;  
    -Ahad lepas (13 feb) member2 ex-schoolmate aku buat lunch kat KFC sebelah Carefour Wangsa maju, aku tak dapat nak datang. kena kerja & lepas kerja, aku jaga isteri aku yg tak sihat. tapi bila member aku call ajak lepak kat Nz kari house untuk hi-tea, isteri aku pujuk suruh aku pergi. sebab dia dah boleh berFb, kiranya dah OKlah tu. seronok jugak bila dapat jumpa member2 lama ni, dia org ajak bercuti ditepi pantai. memang favorite aku tu, so nanti tgk votes dari yg lain. Melaka @ Port Dickson? tapi aku lagi suka kalau ke Pulau Kapas (Terengganu) @ Disneyland (Singapore), lagi best..   
    - Isteri aku tak sihat, cirit-birit & allergic (13 feb-16 feb). kesian dia, tapi nak buat mcm mana? penyakit ni bukan boleh nak tepis2 pun, syukur alhamdulilah...
    -Trip ke Kuantan, Pahang (19 feb-20 feb). kakak saudara aku dah sewa homestay kat Kuantan, kalau aku tak pergi. siapa nak bawak Emak & Abah? Abah nampak beriya2 nak pergi, aku kenalah berkorban. bukanlah nak merungut, cuma aku kecewa dgn anak2 saudara Abah. masing2 buat hal masing2, terlalu berbangga dgn apa yg mereka miliki. sampaikan Abah & Mak pun nak dilibatkn dlm "cerita sedih" dia org, yg muda tak hormat yg tua. yg tua pulak buat2 tak tau aje, nasib baik aku tak telibat sama mcm dia org.
    - Baru2 ni dapat PM (private message) luahan perasaan, dia nak chatt kat phone.dia ingat aku taknak layan msg dia, tapi aku terlupa.bukanlah niat aku nak menyakitkn hati org, tapi aku ni memang pelupa. tapi aku bukanlah seorg yg berminat nak berchatt kat phone @ msg.dulu waktu bercinta dgn isteri pernah bill hp aku sampai rm 1000 sebuan (selama 3 bulan), yg kelakarnya sampai cashier Maxis kat KLCC pun dah boleh cam muka aku. mau taknya, setiap kali nak bayar mesti kaunter dia yg aku kena pergi. sedangkn kaunter sikit punya banyak. hairan & Dejavoo? semenjak itu aku dah taknak guna phone lama2, harap dia faham. tapi takpe demi nama persahabatan aku akan cuba tolong yg mana aku mampu...
     -Minggu ni aku dapat cek dari Takaful Nasional & Ampau dari Ah Chun (tokey saw dust). walaupun pun tak banyak mana, tapi kira adalah duit nak buat belanja. aku tgh tunggu 1 cek lagi , hehehe... Alhamdulilah... 
     -Hari ni "perhubunggan" seorg kakak & adiknya  kembali terjalin, air dicincang tidak akan putus. kaya @ pandai mana pun korang,korang tetap adik-beradik. Alhamdulilah...  

No comments:

Post a Comment