salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Thursday, February 10, 2011

susah senang

     kadang2 aku hairan? kenapa senang sangat org nak menilai hidup aku ni? org cakap aku banyak duit, mungkin org tgk cara aku berbelanja @ apa yg aku ada kot? prinsip hidup aku senang, aku beli apa yg aku nak. usaha sendiri, yg penting aku tak suka pinjam @ kacau hak org lain. bila aku beli @ memiliki sesuatu atas usaha aku sendiri, aku rasa bangga sangat.. 
     Dulu sebelum kawin aku memang mewah pun, gaji sebulan pun dah lebih 3k. keluar pagi balik malam, kalau nak seribu daya. masa bertunang lagi bertambah rezeki aku, aku dapat peluang bisness handphone. paling kurang dlm seminggu Rm500 kat dlm poket, kalau rajin Rm 1500 seminggu. duit gaji tak usik pun, itu belum lagi handphone free. tapi bisness ni "panas", ramai talam dua muka. sebab bisness ni memang menguntungkn, kalau tak. takkan org cina sanggup buat (majoriti)?  
     Sebelum aku kawin, aku stop bisness ni. sahabat aku nyaris2 kena masuk lockup, fitnah punya pasal. siap kena panggil ke Bkt Aman tu, dia fight balik. yg bikin onar terduduk, sesunguhnya Allah itu maha adil. sekarang ni aku relax aje, kerja pun tak boleh nak gila2 lagi macam waktu bujang dulu. kesian isteri aku, kami anak pun belum ada rezeki lagi. 
     Berbalik pada soal kat atas tadi, kenapala nak sibuk2 dgn hidup aku? kalau dia org pakai MERC pun lantakla, duit korang. rezeki masing2, jadi rasanya tak payahla nak sibuk2. sebab kalau aku tak berduit kau tau ke?

No comments:

Post a Comment