salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Sunday, February 6, 2011

Bab TIGA

kenapa ye? waktu aku hantar isteri aku ke office, kita bersua (ada eye contact). dia sanggup palingkan muka, ada sekali tu dia dah siap melangkah keluar dari pintu. bila dia nampak aje aku, boleh patah masuk balik. aku pun tak faham? rasanya dah 5 kali bertembung, tapi yg ke 5 tu siap ada post lagi kat Fb "silent is batter than tallking bullshit!". bila ditanya pada pada awek dia, dia cakap aku SALAH SANGKA. boleh jadi tajuk filem tu!!
yang si Awek dia dok sibuk-sibuk nak jadi JASA PENDAMAI (Macam pakcik aku yg kat PERAK tu) tak bertauliah. bukan makin sattle, makin teruk adalah. di sebabkan cinta yg mendalam pada kekasihnya, aku yg kena mintak maaf? lepas tu aku kena mengaku yg aku ni pengungkit, kononnya si couple tadi tak kenang jasa aku. sebagai balasanya si Awek tadi nak publish ucapan TERIMA KASIH dia pada aku kat AKBAR(media), macam yg YB bagi bantuan banjir kat akbar tu. semua orang akan tahu...
dia siap pesan, kalau dia kaya nanti dia nak bayar balik apa yg aku dah "laburkan". kan bagus kalau dia bercita-cita nak beli tanah untuk orangtua, hantar orang tua ke Mekah ke atau tanggung pelajaran adik-adik yang masih belajar. sebab rezeki untuk aku ALLAH dah tentukan, selama ni pun (walaupun aku tak belajar kat IPTA) aku boleh aje sediakan apa yg keluarga aku perlukan...

No comments:

Post a Comment