salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Sunday, February 6, 2011

Bab SATU

Seorang Kakak yg ingin pergi menjemput adik KESAYANGANnya, dari rumah Makciknya di sebuah negeri di pantai timur. Sewaktu bertolak dari Ibukota, dia telah menggunakan FB MOBILE untuk POST STATUS. On the way ke ****** untuk menjemput adik kesayangan, adalah beberapa orang rakannya yg tak tau apa2 bertanya? Dengan penuh bangganya menjawap, tetapi masalah mula bila nak bawak balik ke Ibukota...
On the way nak balik ke Ibukota, dia sekali lagi menggunakan MOBILEnya. tetapi bukannya POST STATUS pada FB, tapi SMS untuk Abg Iparnya yg sentiasa sedia berkhidmat. Akan tetapi hari itu pulaklah si Abg Ipar tersentak, kenapa pulak nak di hantar si adik ke rumahnya? Nak kata si Kakak tu menyewa di rumah sewa yg ramai penyewanya? atau pun siKakak tadi tak nak si Adik tadi akan mengugat KANTUNGnya yg semakin kering, jadi hang dudukla dengan si Abg Ipar. untuk pengetahuan siKakak tadi tinggal dengan Kakak Saudaranya di sebuah appartment 3 bilik di pinggir kota, kiranya ada hubungan keluarga tu!
Abg Ipar tadi tak bersetuju, tapi ditolak dengan cara baik & beretika. Sebab dia dah nampak ada yang tak kena, asyik YES aje mana boleh? Tapi sayangnya, siKakak tu tersentak. sebab usulnya telah ditolak, maka dengan itu dia merumuskn yang si Abg Ipar tadi TIDAK BOLEH tinggal dengan Adik-adik Iparnya. Sebenarnya ini Si Abg Ipar tadi bukannya nak mengungkit, tapi TERKILAN. Disebabkan KEPENTINGGAN orang lain, dia yang kena jadi PAK SANGGUP. Si Abg Ipar tadi hanya ingin menumpang sedikit kasih syg seorg adik, sebab dia tak punya adik sendiri. Tapi apakan daya, siapa yang tak sayang kan adik???

No comments:

Post a Comment