salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Thursday, February 10, 2011

fahamilah...

     Ada kalanya aku mula rasa bosan nak ber Fb, Fb ni sebenarnya bagus. tapi ianya menjadi NEGATIF bila ada pihak yg tidak faham apa maksud LAMAN SOSIAL. kalau dia post status takpe, tapi kalau org lain. dia cakap mengada2, mengadu pada semua org @ apa2 sahaja. yg penting dia tak suka, kira macam editorla. 
     Ada tu pulak sibuk nak tunjuk dia ramai kawan, pada hal entah siapa2 pun dia bukan kenal pun, bila kawan tu tulis STATUS dia tak COMMENT. bila dia punya pulak, kena comment. kalau tak kena REMOVEla jawapnya, kesian lagak tak kena tempat. 
     Bagi diri aku senang, kalau aku tak comment, aku LIKE aje. tandanya aku baca, terperasan @ menghargai kawan2 aku. awal tahun ni aku TERPAKSA remove "kawan", sebab dia tak faham maksud laman sosial. mungkin dia rasa aku ni tak sepandai dia yg belajar sampai IPT, aku setakat SPM aje itu pun repeat. tapi rasanya aku takla sebodoh yg dia sangka, aku pun tak cakap yg aku pandai. tapi sekurang2nya aku faham maksud & hak aku kat laman sosial tu. macam aku menulis kat dlm BLOG ni, pesan aku pada yg membaca ni. hargailah kawan2 kita, mereka juga punya hak...

No comments:

Post a Comment