salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Friday, February 11, 2011

kasih seorg kakak

     Kesian dgn seorg Kakak ni, ada adik. tapi adik dia tak pernah nak tahu yg si kakak ni begitu sayang yg tak terhingga pada adiknya, kakak sanggup buat apa shj utk si adik. Baru2 ni suami si kakak ada masalah dgn boy friend si adik, bertambah pulak dgn perangai si adik. kakak tu rasa terluka dgn perangai si adik, jadi berbalas SMSlah mereka berdua. last sekali si adik yg kononnya dah "pandai" dgn dunia sebenar ni mengistiharkn "perang",    
      waktu lunch tadi si kakak teringin nak makan kek kat secret recipes, jadi dia pergila dgn sepupunya (tumpang kereta sepupu dia). take away sebab malas nak tgk perangai buruk waitress kat restoran tu, on the way nak balik office. singgah kat rumah sepupu dia sebab nak menjemput si adik, si adik tinggal dgn sepupu dia. naik kereta tak cakap dgn si kakak, tapi dgn sepupu dia bukan main rancak lagi. kiranya mcm si kakak tak wujud kat situ, sampai di office si adik terus keluar berlalu macam angin...  
      Kakak tu diam shj, sebab dia tahu yg dia bukanla sesiapa lagi bagi si adik tu. masa kakak tu nak makan kek yg dia beli tadi, tiba2 dia rasa takde selera & sebak. dia bungkus balik dan berjalan ke office si adik tadi ( dekat aje, maklumla satu building aje), dia tgk si adik tgh bersembang dgn kawannya. si kakak letak bungkusan kek tadi, si adik tanya "apa ni? ". lalu si kakak menjwp dgn tenang "kek", sambil berlalu sebab takut air matanya berlinang di hadapan si adik.  
      Sikakak tadi sanggup buat apa shj, sampaikn boy friend si adik yg kononnya GENTLEMAN (menyombong dgn si kakak) sikakak tadi sanggup tegur & senyum sampai ke telinga. pada hal sebelum ni bF tadi pernah complaint kat si adik yg sikakak ni bila bertembung dgn dia, senyuman si kakak kelat macam kopi? macam manalah org nak hormat kat kau? bila yg muda, minta si tua hormat kat org yg muda...  
      Apa yg aku kesalkan, bila si adik tadi makin bangga dgn dirinya yg kononnya dah BERJAYA. takpe hari ni kau buat kat kakak kau, kau ada 3 org adik lagi. kalau kau jadi kawin dgn bF kau tu, kau ada 1 org abg &2 org kakak ipar. kita tgk nanti macam mana? sanggup kau buat kakak kau sendiri macam tu? kalau pada diri aku, aku tak kisah sebab aku dah jumpa darah daging aku sendiri, dia org hormat kat aku, walaupun dia org tau cerita sebenar tentang aku...

No comments:

Post a Comment