salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Wednesday, March 23, 2011

KAMBING HITAM

    Hari ni aku buat hal lagi, dah berapa bulan aku asyik bertanya. kenapa dia pakai handphone (hp) tu? kalau nak belila sendiri, kenapa tak direpair hp sendiri  (hp dia rosak dah berapa bulan)? aku tak kisah kalau yg pakai hp tu adik2 @ saudara mara kami, yg menjadi kisahnya kalau org tak reti nak berusaha dgn kudrat sendiri. kalau repair pun baru berapa puluh ringgit shj, nak kata tak kerja dah kerja?   
    Seingat aku, aku belikan hp tu untuk isteri aku. masa tu kami keluar shopping RAYA PUASA kat pertama komplek, lepas berbuka puasa. aku ingat nak belikan dia baju raya, rupa2nya dia dah ada pilihannya sendiri. mula2 tu memanglah rasa marah, org dok sibuk nak pakai baju baru dipagi raya. dia dok sibuk nak hp raya, syg punya pasal aku belikan jugak. senyum sampai ke telingala dia, tapi dia dapat jugak baju baru. prinsip aku senang, biar aku selekeh tapi dia bergaya. kalau nak dikira banyak dah hp yg kami beli, cuma semenjak 2-3 tahun ni aku malas nak beli hp. harga hp sekarang ni melampau2, kadang2 tu dah mcm tak masuk dek akal.
     Berbalik pada cerita diatas, aku bukan sengaja nak cari pasal. tapi aku tak berapa suka dgn perangai org yg suka mengambil kesempatan diatas nama org @ "pangkat" org lain, kalau nak usaha. aku tau disebabkan hp tadi aku menjadi MANGSA @ KAMBING HITAM yg harus diKORBANKAN  UTK KEPENTINGAN ORG LAIN. aku tak kisah, sebab AKU DAH BIASA dgn benda2 mcm ni, sebab WARIS AKU PUN TAK MERASA APA YG AKU ADA. JADI TAK SALAH KALAU AKU BERSUARA!!!

No comments:

Post a Comment