salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Sunday, March 6, 2011

Dah ditakdirkan...

    Mlm semlm aku & isteri ke Up Town Danau Kota, saje nak berjln sebab rasanya dah setahun kami kami tak ke sana. sewaktu perjlnan balik ke rumah kami ,motor yg aku bawa terlanggar lubang. besar & dlm lubangnya, aku bawa motor tak laju. tapi nak buat macam mana? tak dapat nak elak, terhentak dgn kuatnya. tiba2 motor melilau sebab tayar puncit, Alhamdulilah aku dapat control. bila dah berhenti aku pun periksa keadaan motor, no plate patah & tayar kempis. tgk jam dah pukul 12:20 pagi, esok paginya rancang nak pergi Port Dickson. nak tinggal motor aku tak berani nak ambil risiko, nak @ tak terpaksala menolak motor sampai ke rumah.   
    Ini bukanlah pengalaman kami yg pertama, adalah  kali ke-3 temasuk yg ini. nasib baiklah isteri aku jenis tak kisah (bini mat rempit, hehehe...), bila mlm ni lain sikit. lalu tempat yg sunyi, nak short cut. perjlnan kami adalah dlm 2.5 km, nasib baik badan aku dah fit. badan tak rasa sakit, tapi makin segar sebab banyak berpeluh. parking motor kat rumah parent aku, lepas tu terus balik ke rumah (menapak lagi). malas nak bawa kereta, kunci kereta pun ada kat rumah aku. malas nak kejutkan parent aku yg dah dibuai mimpi, sampai kat rumah jam 1:20 pagi (ngam2 1 jam perjlnan). mandi & terus tidur.   
     Bangun pagi dah lewat, rasa malas nak ke PD. motor nak kena settlekan,  aku & isteri pun pergi bawa motor ke workshop. ingatkan kena tukar tayar baru sebab tayar yg ada dah nak botak, bila diperiksa betul2 baru perasan yg sportrimnya bengkok & terbelah ditenggah. sportrim+ no plate+brake shoe+bearing+labour cost= Rm275, diskaun Rm5. memang patutla rasa hati tu tak nak pergi PD, bila dah siap aku ajak isteri aku pergi berjln2 kat Jaya Jusco (release tension, hehehe..). beli sikit barang dapur, balik masak & makan lagi best...

No comments:

Post a Comment