salah satu cara utk menghilangkan STRESS adalah dgn menulis,
berkongsi kegembiraan adalah dgn cara menulis,

berkongsi kesedihan dgn cara menulis,
meminta pendapat dgn cara menulis,
memberi pendapat dgn cara menulis,
sentiasa kena berfikiran positif,
jangan biarkan orang lain mempengaruhi hidup kita yg indah ini...
biar apa pun terjadi aku adalah aku...

Tuesday, May 10, 2011

cayang dia

   Pelik kalau difikirkan, tapi nak buat macam mana? teringat dulu waktu dia menghebahkan kepada semua masyarakat alam siber ( laman sosial)yg dia sayangkan adik2nya. Tapi bila si adik memerlukan sesuatu, jgn mimpila boleh dapat. bukan niat aku nak mengungkit @ memalukan sesiapa, tapi bagi aku kenapa mesti nak menipu? biar semua org tau yg dia seorg yg penyayang, tapi hakikatnya? bagi aku, aku tak akan rugi apa2 kalau aku berbelanja walau banyak macam mana pun untuk keluarga aku. kalau boleh aku nak mereka ada seperti org lain & rasa seronok. 
    Ingatlah walau sebanyak mana pun harta & duit kita. tapi kalau kita berkira untuk berbelanja untuk keluarga yg kita kata sayang pun tak guna jugak, lebih kurang macam bayar zakat.  kegembiraan & menafaat untuk keluarga kita sendiri lebih penting, tak kirala walau berapa banyak gaji yg kita dapat. belanjala setakat yg kita mampu pun dah memadai, kalau nak tunggu gaji banyak payahla sebab duit & harta tak pernah cukup. aku tak kisah apa org nak cakap, tapi cermin2la diri kita sendiri.    
     Aku dulu gaji tahun 1999 Rm434(gaji pokok)+alaun rumah+alaun perkhidmatan= tak sampai Rm800, belum tolak duit petrol motor, duit makan & duit rokok lagi. tapi aku mampu aje belikan mak aku sofa. dia gaji Rm800, tak merokok, takde kenderaan sendiri & makan pun murah. tapi aku yg yakin dia ada alasannya yg kukuh, sebab dia seorg pelakon yg handal. dengar cerita dapat kerja baru, gaji pun banyak. harap2 ada perubahan, semoga dia dapat berfikir. ANJAKAN PARADIKMA...

No comments:

Post a Comment